O Li-Ning

 

O Li-Ning – to jeden z największych producentów obuwia i odzieży sportowej w Chinach. Historia marki sięga 1989 r., a jej założycielem jest 3-krotny Mistrz Olimpijski w gimnastyce Li Ning.

Li-Ning jest jedną z czołowych chińskich marek sportowych. Oferta firmy obejmuje obuwie I odzież sportową, wyposażenie i akcesoria dla profesjonalistów oraz amatorów głównie pod marką Li-Ning. Centrala firmy znajduje się w Pekinie. Oprócz centralnej marki, w skład grupy Li-Ning wchodzą również takie marki, jak Double Happiness (tenis stołowy), AIGLE (outdoor), Danskin (taniec i joga), Kason (badminton) i Lotto (moda sportowa).

„Sport Twoją Pasją” oraz „Wszystko jest możliwe” to hasła przewodnie marki. W Li-Ning wierzymy, że każdy może być sportowcem i zasługuje, by realizować swoje plany i marzenia. Dostarczając pasjonatom sportu sprzęt najwyższej jakości chcemy im pomóc w osiągnięciu sukcesów, które kiedyś wydawały się być poza zasięgiem.

 

Założyciel

 

Założycielem firmy jest legendarny chiński gimnastyk sportowy Li Ning. To jeden z najsłynniejszych sportowców w historii Chin. Swoją przygodę z gimnastyką rozpoczął w wieku 8 lat, a 9 lat później został włączony do reprezentacji narodowej. Podczas swojej pierwszej dużej międzynarodowej imprezy – Mistrzostw Świata w Gimnastyce zdobył 6 medali i już wówczas zyskał przydomek „Księcia Gimnastyki”.

Największe sukcesy w karierze Li Ning święcił w 1984 r. podczas Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles. Został wówczas 3-krotnym Mistrzem Olimpijskim, dokładając do tego 2 srebrne i 1 brązowy medal i stał się najbardziej utytułowanych chińskim olimpijczykiem podczas pierwszych Igrzysk, w których sportowcy z tego kraju mieli okazję uczestniczyć. W trakcie swojej całej kariery zdobył 6 medali olimpijskich i 11 medali z Mistrzostw Świata.

Po zakończeniu sportowej kariery w roku 1988, Li Ning skupił się na biznesie. W 1990 r. założył firmę Li-Ning, zajmującą się produkcją sprzętu sportowego, której prezesem jest do dziś. To dzięki jego zaangażowaniu Li-Ning jest obecnie jednym z czołowych producentów sprzętu sportowego na świecie. W 2008 r. podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie Li Ning dostąpił zaszczytu zapalenia olimpijskiego znicza.

 

Historia

1990

Multimedalista olimpijski Li Ning zakłada firmę produkującą sprzęt sportowy – Li-Ning.

1992

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Barcelonie.

1996

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Atlancie.

1998

Utworzenie pierwszego w historii firmy centrum badawczo-rozwojowe w Foshan, Guangdong.

2000

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Sydney.

2001

Firma otrzymuje tytuł Strategicznego Partnera Chińskiego Komitetu Olimpijskiego.

2004

Firma jest pierwszym chińskim producentem sprzętu sportowego notowanym na giełdzie papierów wartościowych w Hong Kongu.

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Atenach.

Podpisanie kontraktu z hiszpańskim związkiem koszykówki – Li-Ning zostaje oficjalnym sponsorem hiszpańskich reprezentacji w piłce koszykowej kobiet i mężczyzn.

Powstaje centrum badawczo-rozwojowe firmy w Hong Kongu.

2005

Rozpoczęcie strategicznej współpracy z NBA.

Utworzenie spółki joint-venture z marką outdoor’ową – AIGLE.

2006

Rozpoczęcie współpracy z ATP w charakterze partnera marketingowego.

Li-Ning otrzymuje tytuł „Najbardziej kreatywnej organizacji” podczas pierwszej gali Creative China.

Utworzenie interaktywnej platformy biegowej LiNing iRun Running Club

2007

Podpisanie kontraktu z argentyńskim związkiem koszykówki – Li-Ning zostaje oficjalnym sponsorem argentyńskich reprezentacji w piłce koszykowej kobiet i mężczyzn.

Li-Ning zostaje oficjalnym partnerem i dostarczycielem kolekcji dla szwedzkiej i hiszpańskiej reprezentacji olimpijskiej.

Li-Ning przejmuje markę Double Hapinness.

2008

Rozpoczęcie współpracy z Michelin w celach badawczo-rozwojowych dla produktów z kategorii obuwia.

Podpisanie 20-letniej licencji na markę Lotto.

Utworzenie praku przemysłowego: Li-Ning Industrial Park

2009

Ogłoszenie współpracy sponsorskiej z carycą tyczki – Jeleną Isinbayevą.

Rozpoczęcie współpracy z chińskimi reprezentacjami w badmintonie, tenisie stołowym, gimnastyce, strzelectwie i skokach do wody.

Otwarcie flagowego sklepu marki Li-Ning w Singapurze.

Przejęcie Kason Sports.

2010

Otwarcie pierwszego oficjalnego sklepu marki w Oregon, Portland.

Podpisanie współpracy sponsorskiej z norweskim oszczepnikiem – Andreasem Thorkildsenem.

Rebranding i prezentacja nowego logo marki oraz sloganu „Make the change”.

Podpisanie umowy o współpracy z jamajskim sprinterem Asafą Powellem oraz tenisistą Marinem Cilicem.

2011

Li-Ning otrzymuje nagrodę iF Design Award 2011 za projekt obuwia sportowego z serii „MIX”.

2012

Podpisanie 5-letniego kontraktu z chińską ligą koszykówki (CBA) na dostarczanie sprzętu sportowego.

Chińscy reprezentanci 5 dyscyplin sponsorowanych przez Li-Ning wywalczyli łącznie 22 złote medale podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie.

Podpisanie kontraktu sponsorskiego z gwiazdą NBA – Dwyane’m Wade’m.

2013

Na rynku pojawiła się 10. generacja butów do biegania z serii SuperLight.

Uruchomienie kampanii „Biegaj lekko”, mającej na celu zachęcenie większej liczby ludzi do uprawiania biegania.

Wielkie otwarcie Li-Ning Sports Exhibition Centre.

Rozpoczęcie projektu mającego promować sport wśród dzieci i młodzieży „Selecting Talents and Creating Stars”.

2014

Buty ekologiczne z serii Green in Black wykonywane z materiału ze zużytych opon otrzymują nagrodę IF Design Award.

Liga biegowa Li-Ning obejmuje 10 miast: Szenzhen, Czongqing, Xi'an, Czangsza, Wuhan, Szanghai, Qingdao, Szenyang, Dalian i Pekin.

11. generacja modelu SuperLight otrzymała wyróżnienie w kategorii „Najlepsza poprawa” (Best Upgrade) na gali Runner’s World.

2015

W Lidze Biegowej Li-Ning udział wzięło ok. 150 tysięcy biegaczy, a całe wydarzenie otrzymało od Runner’s World wyróżnienie „Najlepszego Cyklu Biegowego w Chinach”.

We współpracy z Huami Inc. Li-Ning opracował specjalną platformę dla biegaczy, która pozwala połączyć najwyższej jakości sprzęt, inteligentne oprogramowanie, analizę i współdzielenie danych i ułatwia tworzenie biegowej społeczności.

Obchody 25-lecia istnienia firmy.

2016

Liga Biegowa Li-Ning (cykl wyścigów na 10 km) daje możliwość wzięcia udziału w wydarzeniu nawet osobom nie będącym na biegu poprzez połączenie ze specjalną aplikacją.

13. generacja modelu SuperLight z całkowicie bezszwową konstrukcją cholewki.

Ogłoszenie współpracy z marką Danskin – poszerzenie kompetencji firmy o sprzęt do tańca i jogi.

2017

Sprzęt marki Li-Ning jest dostępny w ponad 6 tysiącach sklepów Li-Ning w całych Chinach, a także tysiącach sklepów na całym świecie.

Nowa generacja butów Li-Ning Cloud IV dzięki zastosowaniu podwójnej warstwy technologii Cloud tworzy nowy rozdział w dziedzinie komfortu biegu.

Zastosowanie technologii Cloud w butach z serii SuperLight pozwoliło obniżyć ich wagę o 30% w porównaniu do tradycyjnego modelu.

Kontynuacja współpracy z gwiazdą NBA - Dwyane’m Wade’m i rozpoczęcie współpracy z C.J. McCollumem.

Utworzenie marki dedykowanej młodzieży – LiNing YOUNG.

 

Biegi z cyklu Ligi Biegowej Li-Ning zorganizowano w 14 lokalizacjach.

Li-Ning – to jeden z największych producentów obuwia i odzieży sportowej w Chinach. Historia marki sięga 1989 r., a jej założycielem jest 3-krotny Mistrz Olimpijski w gimnastyce, legendarny Li Ning. 

Li-Ning

ul. Kineskopowa 1B/126 05-500 Piaseczno

telefon 513 609 571

office@li-ning.pl