O Li-Ning

O Li-Ning – to jeden z największych producentów obuwia i odzieży sportowej w Chinach. Historia marki sięga 1989 r., a jej założycielem jest 3-krotny Mistrz Olimpijski w gimnastyce Li Ning.

Li-Ning jest jedną z czołowych chińskich marek sportowych. Oferta firmy obejmuje obuwie I odzież sportową, wyposażenie i akcesoria dla profesjonalistów oraz amatorów głównie pod marką Li-Ning. Centrala firmy znajduje się w Pekinie. Oprócz centralnej marki, w skład grupy Li-Ning wchodzą również takie marki, jak Double Happiness (tenis stołowy), AIGLE (outdoor), Danskin (taniec i joga), Kason (badminton) i Lotto (moda sportowa).

„Sport Twoją Pasją” oraz „Wszystko jest możliwe” to hasła przewodnie marki. W Li-Ning wierzymy, że każdy może być sportowcem i zasługuje, by realizować swoje plany i marzenia. Dostarczając pasjonatom sportu sprzęt najwyższej jakości chcemy im pomóc w osiągnięciu sukcesów, które kiedyś wydawały się być poza zasięgiem.

Założyciel

Założycielem firmy jest legendarny chiński gimnastyk sportowy Li Ning. To jeden z najsłynniejszych sportowców w historii Chin. Swoją przygodę z gimnastyką rozpoczął w wieku 8 lat, a 9 lat później został włączony do reprezentacji narodowej. Podczas swojej pierwszej dużej międzynarodowej imprezy – Mistrzostw Świata w Gimnastyce zdobył 6 medali i już wówczas zyskał przydomek „Księcia Gimnastyki”.

Największe sukcesy w karierze Li Ning święcił w 1984 r. podczas Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles. Został wówczas 3-krotnym Mistrzem Olimpijskim, dokładając do tego 2 srebrne i 1 brązowy medal i stał się najbardziej utytułowanych chińskim olimpijczykiem podczas pierwszych Igrzysk, w których sportowcy z tego kraju mieli okazję uczestniczyć. W trakcie swojej całej kariery zdobył 6 medali olimpijskich i 11 medali z Mistrzostw Świata.

Po zakończeniu sportowej kariery w roku 1988, Li Ning skupił się na biznesie. W 1990 r. założył firmę Li-Ning, zajmującą się produkcją sprzętu sportowego, której prezesem jest do dziś. To dzięki jego zaangażowaniu Li-Ning jest obecnie jednym z czołowych producentów sprzętu sportowego na świecie. W 2008 r. podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie Li Ning dostąpił zaszczytu zapalenia olimpijskiego znicza.

Historia

2017

Sprzęt marki Li-Ning jest dostępny w ponad 6 tysiącach sklepów Li-Ning w całych Chinach, a także tysiącach sklepów na całym świecie.
Nowa generacja butów Li-Ning Cloud IV dzięki zastosowaniu podwójnej warstwy technologii Cloud tworzy nowy rozdział w dziedzinie komfortu biegu.
Zastosowanie technologii Cloud w butach z serii SuperLight pozwoliło obniżyć ich wagę o 30% w porównaniu do tradycyjnego modelu.
Kontynuacja współpracy z gwiazdą NBA - Dwyane’m Wade’m i rozpoczęcie współpracy z C.J. McCollumem.
Utworzenie marki dedykowanej młodzieży – LiNing YOUNG. Biegi z cyklu Ligi Biegowej Li-Ning zorganizowano w 14 lokalizacjach.

2016

Liga Biegowa Li-Ning (cykl wyścigów na 10 km) daje możliwość wzięcia udziału w wydarzeniu nawet osobom nie będącym
na biegu poprzez połączenie ze specjalną aplikacją. 13. generacja modelu SuperLight z całkowicie bezszwową konstrukcją cholewki.
Ogłoszenie współpracy z marką Danskin – poszerzenie kompetencji firmy o sprzęt do tańca i jogi.

2015

W Lidze Biegowej Li-Ning udział wzięło ok. 150 tysięcy biegaczy, a całe wydarzenie otrzymało od Runner’s World wyróżnienie
„Najlepszego Cyklu Biegowego w Chinach”. We współpracy z Huami Inc. Li-Ning opracował specjalną platformę dla biegaczy, która pozwala
połączyć najwyższej jakości sprzęt, inteligentne oprogramowanie, analizę i współdzielenie danych i ułatwia tworzenie biegowej społeczności.
 Obchody 25-lecia istnienia firmy.

2014

Buty ekologiczne z serii Green in Black wykonywane z materiału ze zużytych opon otrzymują nagrodę IF Design Award.
 Liga biegowa Li-Ning obejmuje 10 miast: Szenzhen, Czongqing, Xi'an, Czangsza, Wuhan, Szanghai, Qingdao, Szenyang, Dalian i Pekin.
 11. generacja modelu SuperLight otrzymała wyróżnienie w kategorii „Najlepsza poprawa” (Best Upgrade) na gali Runner’s World.

2013

Na rynku pojawiła się 10. generacja butów do biegania z serii SuperLight.
 Uruchomienie kampanii „Biegaj lekko”, mającej na celu zachęcenie większej liczby ludzi do uprawiania biegania.
 Wielkie otwarcie Li-Ning Sports Exhibition Centre.
 Rozpoczęcie projektu mającego promować sport wśród dzieci i młodzieży „Selecting Talents and Creating Stars”.

2012

Podpisanie 5-letniego kontraktu z chińską ligą koszykówki (CBA) na dostarczanie sprzętu sportowego.
 Chińscy reprezentanci 5 dyscyplin sponsorowanych przez Li-Ning wywalczyli łącznie 22 złote medale podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie.
 Podpisanie kontraktu sponsorskiego z gwiazdą NBA – Dwyane’m Wade’m.

2011

Li-Ning otrzymuje nagrodę iF Design Award 2011 za projekt obuwia sportowego z serii „MIX”.

2010

Otwarcie pierwszego oficjalnego sklepu marki w Oregon, Portland.
Podpisanie współpracy sponsorskiej z norweskim oszczepnikiem – Andreasem Thorkildsenem.
 Rebranding i prezentacja nowego logo marki oraz sloganu „Make the change”.
 Podpisanie umowy o współpracy z jamajskim sprinterem Asafą Powellem oraz tenisistą Marinem Cilicem.

2009

Ogłoszenie współpracy sponsorskiej z carycą tyczki – Jeleną Isinbayevą.  Rozpoczęcie współpracy z chińskimi reprezentacjami
w badmintonie, tenisie stołowym, gimnastyce, strzelectwie i skokach do wody.
 Otwarcie flagowego sklepu marki Li-Ning w Singapurze. Przejęcie Kason Sports.

2008

Rozpoczęcie współpracy z Michelin w celach badawczo-rozwojowych dla produktów z kategorii obuwia.
 Podpisanie 20-letniej licencji na markę Lotto. Utworzenie praku przemysłowego: Li-Ning Industrial Park

2007

Podpisanie kontraktu z argentyńskim związkiem koszykówki – Li-Ning zostaje oficjalnym sponsorem argentyńskich reprezentacji
w piłce koszykowej kobiet i mężczyzn. Li-Ning zostaje oficjalnym partnerem i dostarczycielem kolekcji dla szwedzkiej
i hiszpańskiej reprezentacji olimpijskiej. Li-Ning przejmuje markę Double Hapinness.

2006

Rozpoczęcie współpracy z ATP w charakterze partnera marketingowego.
Li-Ning otrzymuje tytuł „Najbardziej kreatywnej organizacji” podczas pierwszej gali Creative China.
Utworzenie interaktywnej platformy biegowej LiNing iRun Running Club

2005

Rozpoczęcie strategicznej współpracy z NBA.
Utworzenie spółki joint-venture z marką outdoor’ową – AIGLE.

2004

Firma jest pierwszym chińskim producentem sprzętu sportowego notowanym na giełdzie papierów wartościowych w Hong Kongu.
Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Atenach.
Podpisanie kontraktu z hiszpańskim związkiem koszykówki – Li-Ning zostaje oficjalnym sponsorem hiszpańskich reprezentacji
w piłce koszykowej kobiet i mężczyzn. Powstaje centrum badawczo-rozwojowe firmy w Hong Kongu.

2001

Firma otrzymuje tytuł Strategicznego Partnera Chińskiego Komitetu Olimpijskiego.

2000

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Sydney.

1998

Utworzenie pierwszego w historii firmy centrum badawczo-rozwojowe w Foshan, Guangdong.

1996

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Atlancie.

1992

Li-Ning jest jednym ze sponsorów chińskiej reprezentacji
olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Barcelonie.

1990

Multimedalista olimpijski Li Ning zakłada firmę
produkującą sprzęt sportowy – Li-Ning.

Zapisz się do newslettera

×

Drogi Użytkowniku!

Aby dalej móc udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Prosimy zatem abyś wyraził zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Twoja prywatność i bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsza. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie Polityka Prywatności.

Akceptuje
Copyright © 2019 LI NING. ALL RIGHTS RESERVED